Automation marketing jest także nazwany system służącym do automatyzacji marketingu. Składa się on z narzędzi połączonych ze sobą, które to gromadzą dane o wszelkich odbiorcach. Na podstawie właśnie tych danych skutecznie można poprowadzić zautomatyzowaną komunikację w wielu kanałach.
Jakie dane gromadzi marketing automation?
Jest to niezwykle kluczowe zagadnienie. System marketing automation gromadzi takie dane jak:
- atrybuty, a więc cechy użytkowników (miasto, imię, adres mailowy),
- dane transakcyjne – zakupy (wszelkie złożone zamówienia),
- dane behawioralne – aktywności (kliknięcia w link, wejście na stronę internetową),
- wszelkie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Zarządzanie bazą kontaktów i inne możliwości
Marketing automation daje możliwość zarządzania bazą kontaktów, a także gromadzeniem wszelkich danych na ich temat. Do tego automation marketing AtomStore monitoruje automatycznie wszelkie kontakty. Zbiera dane o aktywnościach kontaktów w aplikacjach, a także na stronie internetowej.
Nie można również zapominać o obsłudze spersonalizowanych kampanii mailowych. Jak widać zadań tych, jest naprawdę sporo. Można być pod ich ogromnym wrażeniem. Warto zapoznać się z dodatkowymi informacjami na ten temat i zdecydować się na system tego rodzaju. Żaden z użytkowników nie żałuje podjętej decyzji. Można być tego pewnym. System może się pochwalić wieloma zaletami.