Multichannel jest strategią marketingową polegającą na promowaniu i sprzedaży usług w wielu miejscach jednocześnie i zgodnie z aktualnie panującymi trendami. W tym podejściu korzysta się ze wszystkich możliwych kanałów komunikacji, dzięki którym można dotrzeć do grupy docelowej, nie tylko portali internetowych, ale także tradycyjnych środków przekazu np. reklam w radio, ogłoszeń w prasie czy rozmów telefonicznych.
Multichannel – co można dzięki niemu osiągnąć?
Multichannel zyskał zainteresowanie w okresie pandemicznego lockdownu, kiedy handel stacjonarny został mocno ograniczony, co przełożyło się na dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Wówczas wielu sprzedawców postanowiło wykorzystać media społecznościowe jako nowe źródła pozyskiwania klientów i przyniosło to wzrost zysków. Stosowanie tej metody niesie z sobą korzyści również dzisiaj, gdyż ze względu na zwiększenie się konkurencji w sprzedaży on-line, największe szanse na przetrwanie mają firmy potrafiące dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców.
Z jakich kanałów komunikacji warto skorzystać?
Model multichannel oferowany m.in. przez Atomstore, można efektywnie rozwijać, prezentując swoją ofertę na platformach tj.:
- Allegro,
- OLX,
- Facebook,
- You Tube,
- Instragram,
- Amazon.
Warto również pamiętać, że prowadząc biznes on-line, należy posiadać przejrzystą stronę internetową, która będzie stanowić bazę do kontaktów z klientami. Z uwagi na to, że spore grono osób posługuje się telefonem podczas przeglądania sieci, powinna ona być przyjazna dla urządzeń mobilnych.